Paris through the voice of Celine Dion

Am ajuns la Paris in preajma Craciunului pentru a fi prezenta la concertul Celine Dion la Palais Bercy. Paris through the voice of Celine Dion!

Un “melange” intre orasul meu preferat si Celine Dion. Nici nu se putea mai bine pentru doua zile memorabile la Paris.

Champs Elysees ne astepta decorat de Craciun, cu vin fiert si castane prajite, colinde si piata de Craciun cu tarabele albe ce serveau “crepes alsaciennes”. Totul scaldat intr-o atsmofera formidabila cu luminite, forfota si cumparaturi.

Champs Elysees Paris through the voice of Celine Dion
Champs Elysees

Am dat o tura pana la Tour Eiffel pentru ca mi-era dor sa il vad licarind la ora fixa, admirand pana acolo Sena cu podurile celebre si ale sale “bateaux mouches”.

Tour Eiffel Paris through the voice of Celine Dion
Tour Eiffel

Am ajuns dupa miezul noptii la Hotel Balzac, un hotel clasic, elegant, in stilul boem parizian ce dateaza din secolul 19, situat pe Champs Elysees, cu candelabre, draperii rafinate, tapet din catifea si mobilier sofisticat. Un loc incarcat de istorie, chiar marele scriior Honore de Balzac fiind proprietarul hotelului la acea vreme. Era ca o resedinta privata pentru oaspetii ce serveau sampanie in salonul principal. Am adormit bucuroasa ca sunt din nou la Paris, intr-un loc atat de special si ca mi se indeplineste o dorinta: sa merg la concert Celine Dion la Paris.

Balzac Hotel entrance Paris through the voice of Celine Dion
Balzac Hotel entrance
Balzac Hotel lobby Paris through the voice of Celine Dion
Balzac Hotel lobby
Balzac Hotel room Paris through the voice of Celine Dion
Balzac Hotel room

Mi-am inceput ziua urmatoare cu noaptea in cap la Laduree, cea  mai veche cafenea pariziana, fondata in 1862, unde am baut o cafea cu cocos, preferata mea si m-am rasfatat cu macarons dupa o omleta servita in salonul elegant de la etaj, de unde se vedea Champs Elysees.

Laduree Paris through the voice of Celine Dion
Laduree
Laduree salon Paris through the voice of Celine Dion
Laduree salon

Am decis ca toata ziua sa lasam harta deoparte si sa luam Parisul la pas, pur si simplu, pe stradute necunoscute, departe de puhoaiele de turisti.  Insa am dat peste straduta ce indica intrarea la Muzeul Modei.

Brignole Galliera Museum entrance Paris through the voice of Celine Dion
Brignole Galliera Museum entrance

Muzeul dedicat modei, Brignole Galliera, se afla intr-o impresionanta cladire in stil Renaissance, cu coloane si arhitectura deosebita. Nu am rezistat tentatiei si am pasit inauntru. Am ramas impresionata de exponatele elegante purtate de-a lungul a doua secole. Am vazut si celebra rochie neagra purtata de Audrey Hepburn in “Mic dejun la Tiffany” (1961), urmand izbucnirile fashion ale designerilor Yves Saint Laurent sau Dior.

Brignole Galliera Museum Haute Couture Paris through the voice of Celine Dion
Brignole Galliera Museum Haute Couture

Dupa ce am admirat creatiile Haute Couture, ni s-a facut pofta de eclerul cu cafea de la Angelina si am plecat spre rue de Rivoli. Nu ne-am putut abtine sa nu degustam si deliciosul “Mont Blanc”, celebrul desert cu pasta de castane, preferat pe vremuri de Coco Chanel.

Angelina Cafe entrance Paris through the voice of Celine Dion
Angelina Cafe entrance
Angelina Cafe salon Paris through the voice of Celine Dion
Angelina Cafe salon
Angelina Cafe sweets Paris through the voice of Celine Dion
Angelina Cafe sweets

Cum seara concertului se apropia, indulciti de-a binelea, ne-am indreptat spre Palais Bercy, unde avea loc concertul Celine Dion. Parca nu imi venea sa cred ca in sfarsit sunt la concertul ei la Paris.

Palais Bercy-Celine Dion's Concert-Paris through the voice of Celine Dion
Palais Bercy-Celine Dion’s Concert
Celine Dion-Paris through the voice of Celine Dion
Celine Dion

Celine Dion este superba, iar vocea ei este fermecatoare. Si-a facut aparitia in fata a peste 20.000 de fani, emanand stralucire si perfectiune. Ne-a incantat timp de doua ore cu vocea ei speciala, schimband patru tinute glamour si mentinand atmosfera cu firea ei joviala.

Celine Dion singing Loved me back to life-Paris through the voice of Celine Dion
Celine Dion singing “Loved me back to life”

Am ascultat nostalgici prima ei piesa “Ce n’etait qu’un reve“, ultimul single de pe noul album “Loved me back to life“, cat si celebra “My heart will go on“.

Celine Dion singing My heart will go on-Paris through the voice of Celine Dion
Celine Dion singing “My heart will go on”

Un show extraordinar, cu o organizare impecabila si un scenariu perfect. Nu credeam ca un artist poate fi aplaudat si indragit atat de mult. Un moment impresionant a fost in timpul interpretarii “Where does my heart beat now”, pe ecranele din spatele scenei fiind redate inregistrari din concerte unde Celine canta aceeasi piesa in ani diferiti in toate colturile lumii, din Las Vegas pana in Noua Zeelanda.

Celine Dion singing Where does my heart beat now-Paris through the voice of Celine Dion
Celine Dion singing “Where does my heart beat now”

Where does my heart beat now” a fost cantata in premiera in 1989 la concursul Eurovision in Elvetia si face parte din primul album in limba engleza al cantaretei, “Unison”, lansat in 1990. A fost o piesa ce s-a bucurat de un real succes in Canada si Statele Unite, ajungand in primele locuri in US Billboard Hot 100. Asa se face ca a fost interpretata in majoritatea turneelor mondiale.

Where does my heart beat now clips-Paris through the voice of Celine Dion
“Where does my heart beat now” clips

Pour que tu m’aimes encore“, cea mai cunoscuta piesa in limba franceza din cariera sa, lansata in 1995, a castigat numeroase premii internationale de-a lungul timpului, fiind inclusa si astazi in repertoriul show-ului “A new day” de la Caesars Palace Las Vegas. Si la Paris a fost aplaudata frenetic, fiind una dintre cele mai indragite piese.

Celine Dion singing Pour que tu m'aimes encore-Paris through the voice of Celine Dion
Celine Dion singing “Pour que tu m’aimes encore”

Celine Dion, un artist distins cu premiul “Chopard Diamond Award” in cadrul galei World Music Award 2004, pentru cea mai bine vanduta cantareata a tuturor timpurilor, este inainte de toate un om frumos cu un talent desavarsit. Si-a incheiat show-ul intr-un mod inedit: ne-a invitat sa cantam impreuna cu ea o piesa cu un mesaj simplu: “Je ne vous oublie pas!”. Nici eu nu pot uita vreodata bucuria ca am fost acolo. Jamais!

Celine Dion singing Je ne vous oublie pas-Paris through the voice of Celine Dion
Celine dion singing “Je ne vous oublie pas”

M-am trezit din nou pe Champs Elysees, la o masa de la geamul Bistro Vesuvio, contempland bulevardul, cu mancarea racindu-se in fata mea. Orasul asta imi ofera mereu ceva inedit.

Am lasat Parisul in dimineata urmatoare, mancand un “pain au chocolat”, privind spre Tour Eiffel, zambind si fredonand “Incredible”. J’adore Celine Dion!

• Perioada calatorie: decembrie 2013
  • Zbor Bucuresti-Paris: Wizz Air
  • Cazare: Hotel Balzac (face parte din colectia Preffered Hotels and Resorts) www.hotelbalzac.com